torsdag, oktober 09, 2014

Hei, og velkommen til bloggen!

For en tid tilbake "oppdaget" jeg Koreansk kosmetikk. De ligger minst 10 år foran resten av verden når det kommer til forskning på hudpleie. De bruker også nesten bare naturlige ingredienser i sine produkter. Sist men ikke minst: De er skitbillige! I alle fall hvis man sammenligner dem med store Japanske merker som Shiseido, Kanebo osv. Jeg har handlet masse forskjellig; Koreanske hudpleieprodukter, neglelakk og sminke, på eBay. De tester jeg nå ut og vil skrive om på denne bloggen. Jeg vil også dele gode eBay-selger. Håper dere trives her!

Litt om meg:

Jeg har litt skadet hud. Jeg er faktisk litt usikker om det er melasma eller om det er solskader. (Har solt meg svært lite oppgjennom årene, men hadde en episode med den berømte "høyfjellssolen" en gang i ungdomstiden) Jeg kjører derfor snegleslim-kremer som Mizon - Snail Recovery Gel Cream, Secret Key - -Snail+EGF Repairing Eye Cream og Secret key Snail+EGF Repairing Cream. JA, det høres kanskje litt ekkelt ut, men det er faktisk ikke det. Jeg prøvde en snegleslim-krem for 15 år siden. Det slo desverre ikke an i Norge, fordi den kremen kosta skjorta! Nå kan du få sneglekrem til under 100-lappen. Koreanerne har brukt dette i lange tider, så de må være noe i det, tenker jeg! 

Jeg er også snart 40, og tenker at huden min skriker litt etter god pleie. Jeg skulle nok ha begynt mye før, men bedre seint enn aldri. I Korea begynner de å tenke anti-rynke når de fyller 20.

Jeg har veldig lys hud, så jeg passer den koreanske Missha BB cream #21 (NW15 på MAC-skalaen, tror jeg). De fleste koreanske produkter er for lys hud. Missha #13 er den lyseste. (Se bilde av diverse koreanske BB creams fra frmheadtotoe.com) Koreanere er opptatt av å ha lys hud. (Flaks for oss veldig lyshudede som ikke passer de fleste BB og foundations fra Kick, Parfymelle etc.)


(Velkommen til min gruppe på Facebook: https://www.facebook.com/groups/KoreanskKosmetikk/ )
 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Disclaimer: Dette er IKKE reklame av noe slag. Jeg kjøper alle produktene selv, og blir ikke sponset av noen. Jeg er ikke utdannet innen hverken hudpleie eller make-up. Alle produktanmeldelsene er mine personlige oppfatninger av produktene. PS: Første gang du tester produktene er det lurt å prøve litt av produktet på armen e.l. først, og ha det på i noen timer, i tilfelle du skulle få en allergisk reaksjon. Ta derfor ikke produktet i hele ansiktet uten å ha testet det først.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar