mandag, oktober 13, 2014

Min hudpleie-rutine (dag)

Som jeg har forstått så er det slik i Norge at man ikke har så mange steg i hudpleie rutinen sin. Koreanske kvinne har mange, minst 10...

I Norge er nok dette den vanlige rutinen:
1) Rens
2) Toner
3) Hudkrem.

I Korea har mange kvinner denne rutinen:
1) Rens a) Olje b) Krem/ Skum
2) Toner
3) Essens
4) Serum
5) Maske/ Ekstra
6) Øyekrem
7) Dagkrem/ Nattkrem
9) Solkrem
10) BB/ CC krem

11) Mist
12) Vedlikeholdsprodukter
Ganske sprøtt... Jeg kommer nok aldri til å ha 12 steg på listen min.



Siden jeg er ganske ny i hele hudpleie-verden, er jeg nok ikke så konsekvent som jeg burde være, men jeg prøver så godt jeg kan å holde en viss rutine hver morgen. Det høres tidkrevende ut med mange produkter, men egentlig tar det ikke så lang tid. Hvis du tenker deg at hvert produkt trenger ca. 1 minutt for å trekke inn i huden, så er det vel like lang tid som å smøre og spise en skive. Foreløpig bruker jeg disse produktene:


(OPPDATERT 17.12.2014)
1a) Holika Holika - Soda Pore B.B Deep Cleansing Oil
1b)Holika Holika - Soda Pore B.B Deep Cleansing Foam (Digger dette skummet!)
2) Holika Holika - 3 Seconds Starter Collagen
3) Etude House - Wonder Pore Freshner (toner)

4) Skinfood - Watery Berry Serum (Elsker denne! OG den lukter fantstisk! Samme med emulsjonet i serien)
5) Skinfood - Watery Berry Emulsion
6) Secret Key - Snail+EGF Repairing Eye Cream
7) Secret Key - Snail+EGF Repairing Face Cream
8) Lioele - Beyond the Solition BB cream (med SPF)
9) (Etter all sminken) Mist/ vedlikehold: Skinfood - Red Orange Make Up Finish - #Matte Type

Så langt har altså jeg kommet... Jeg tar selvsagt masker innimellom. Og om natten 3 ggr i uken bruer jeg Etude House Play Therapy Sleeping Pack, den rosa som er Firming) Så får vi se hvor jeg ender. =)

Kom gjerne til min gruppe på

Facebook

=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar